• Hotelier Academy

Ιδέες για σήμανση ξενοδοχείου που θα αναδείξουν με τον καλύτερο τρόπο το κατάλυμά σας

Ενημερώθηκε: Απρ 15


Euphoria Resort, Χανιά

Πέντε ξενοδοχεία από όλη την Ελλάδα μάς δίνουν έξυπνες ιδέες σήμανσης που αναβαθμίζουν την εμπειρία του ταξιδιώτη με έναν άμεσο και ιδιαίτερα δημιουργικό τρόπο

Η σήμανση στα ξενοδοχεία υπήρξε ανέκαθεν καθοριστικός παράγοντας για την καλύτερη και πιο ομαλή λειτουργία τους, αλλά και για την ικανοποίηση των ταξιδιωτών κατά την διάρκεια της διαμονής τους. Τόσο σε μεγάλα όσο και σε μικρά καταλύματα, η σωστή σήμανση συμβάλλει στον προσανατολισμό των ταξιδιωτών, όχι μόνο σε σχέση με το δωμάτιό τους, αλλά και σε σχέση με βασικά facilities του καταλύματος, όπως το εστιατόριο, το Spa, η πισίνα κ.λπ., γεγονός που ασφαλώς οδηγεί και σε αύξηση των πωλήσεων από τα εν λόγω τμήματα, στο πλαίσιο της upselling στρατηγικής του ξενοδοχείου.


Ο καθορισμός της σήμανσης ενός ξενοδοχείου, επηρεάζεται άμεσα τόσο από το γενικό Hotel Concept όσο και από την Design αισθητική του. Ιδανικά, ο σχεδιασμός των σημάνσεων πρέπει να γίνεται σε συνεργασία με τον Interior Designer του καταλύματος, προκειμένου το αποτέλεσμα να συνάδει αισθητικά με το σύνολο των υποδομών. Πέρα από τον σωστό σχεδιασμό, η διαδικασία μελέτης της σήμανσης είναι επίσης ένα απαραίτητο βήμα, καθώς εκεί αποφασίζονται τα υλικά, ο τρόπος εγκατάστασης, αλλά κυρίως τα σημεία τοποθέτησης της κάθε πινακίδας, ανάλογα με τον σκοπό που θέλουμε να εξυπηρετεί.


Στο άρθρο αυτό, συγκεντρώσαμε πέντε μοναδικά ξενοδοχεία από την Ελλάδα, η σήμανση των οποίων έχει μετατραπεί σε πραγματικό case study. Μέσα από τα παραδείγματα, γίνεται σαφές το πώς η σωστή μελέτη σήμανσης οδηγεί στα βέλτιστα αποτελέσματα, ενώ οι ιδέες που προκύπτουν μπορούν να αποτελέσουν σημαντική πηγή έμπνευσης για τους ξενοδόχους που θέλουν να αναβαθμίσουν το συγκεκριμένο κομμάτι της επιχείρησής τους.


Design σήμανσης που εναρμονίζεται πλήρως με τον χώρο και την αισθητική του ξενοδοχείου


Serenissima Boutique Hotel & Spa, Χανιά

Η ιδανική εμπειρία διαμονής σε ένα ξενοδοχείο, θα πρέπει να είναι απολύτως αρμονική και άνετη, κάνοντας τον επισκέπτη να χαλαρώνει και να περνάει καλά χωρίς να επιβαρύνει τον εαυτό του με οτιδήποτε περιττό. Στο πλαίσιο αυτό, η σωστή σήμανση ενός ξενοδοχείου παίζει καθοριστικό ρόλο, καθώς επιτρέπει στους ταξιδιώτες να ‘βρίσκουν’ τον δρόμο τους μέσα στο κατάλυμα εύκολα και γρήγορα, και, το πιο βασικό, χωρίς να μπαίνουν στην διαδικασία να ψάξουν αυτό που θέλουν να βρουν.


Πέρα, όμως, από το λειτουργικό κομμάτι, η εναρμόνιση των επιγραφών σήμανσης με τους υπόλοιπους χώρους του ξενοδοχείου είναι εξίσου σημαντική, καθώς επιτρέπει στον επισκέπτη να την εκλαμβάνει ως μέρος του χώρου και όχι ως κάτι μεμονωμένο που εξυπηρετεί μόνο την ενημέρωσή του. Οι επιγραφές θα πρέπει να αποτελούν την φυσική συνέχεια του design, που συμπληρώνει την αισθητική του ξενοδοχείου και παρέχει χρήσιμη και απαραίτητη πληροφορία στον ταξιδιώτη.


‣ Hotel Case: Serenissima Boutique Hotel & Spa, Χανιά

Serenissima Boutique Hotel & Spa, Χανιά

Χρησιμοποιώντας ημιδιαφανείς πινακίδες σήμανσης και μια μοντέρνα και απλή γραμματοσειρά, το Serenissima Boutique Hotel & Spa αξιοποιεί το χρώμα των τοίχων του προκειμένου να αναδείξει τις σημάνσεις του. Αντί να επιλέξει κάποιο χρώμα για φόντο, το ξενοδοχείο προτίμησε να αφήσει τις διαφανείς επιφάνειες να ‘χρωματίσουν’ τις πινακίδες, εντάσσοντάς τες έτσι στο συνολικό του design με τον πλέον αρμονικό τρόπο. Οι ημιδιαφανείς πινακίδες αποτελούν και μια ιδιαίτερα ασφαλή επιλογή, καθώς σε μια μελλοντική ανακαίνιση του ξενοδοχείου (και αλλαγή του χρώματος των τοίχων), οι πινακίδες θα έρθουν να 'προσαρμοστούν' στην νέα αισθητική από μόνες τους, χωρίς να απαιτήσουν επιπλέον επένδυση από τον ξενοδόχο.


Το λογότυπο του ξενοδοχείου ως βασικό design element των επιγραφών


Summer Senses Resort, Πάρος

Το branding ενός ξενοδοχείου θα πρέπει να το ‘ακολουθεί’ σε όλες τις εκφάνσεις της παρουσίας του — από την online τοποθέτησή του, μέχρι τα έντυπα και τις σημάνσεις του. Ένα δυνατό branding βοηθάει τον ταξιδιώτη να ταυτιστεί ευκολότερα με το κατάλυμα, ενώ του δημιουργεί οπτικά ερεθίσματα που τον βοηθάνε να το αναγνωρίζει άμεσα, ακόμα και μετά την αναχώρησή του.


Εκτός από την ταύτιση του ταξιδιώτη που είναι ήδη πελάτης του ξενοδοχείου, μια δυναμική ενσωμάτωση του hotel branding στις σημάνσεις του καταλύματος, βοηθάει και στην ενίσχυση της συνολικής του ταυτότητας. Για παράδειγμα, ένα έντονο σημείο με το λογότυπο του ξενοδοχείου, μπορεί να αποτελέσει ένα ιδιαίτερο Instagram spot, μπροστά από το οποίο οι πελάτες θα φωτογραφίζονται και θα 'διαφημίζουν' δωρεάν το ξενοδοχείο σας, μέσα από τα social media τους.


‣ Hotel Case: Summer Senses Resort, Πάρος

Summer Senses Resort, Πάρος

Στο ξενοδοχείο Summer Senses Resort, όλες οι πινακίδες έχουν σχεδιαστεί ώστε να προσαρμόζουν στο γραφιστικό τους το κεντρικό λογότυπο του ξενοδοχείου. Το ίδιο λογότυπο επαναλαμβάνεται σε διάφορα σημεία μέσα στους χώρους του καταλύματος, όπως στις γυάλινες πόρτες, ενώ η εντυπωσιακή κατασκευή στον τοίχο της reception κερδίζει την προσοχή του επισκέπτη από τα πρώτα λεπτά της άφιξής του.


Η δύναμη της απλότητας μεταφράζεται σε εντυπωσιακές σημάνσεις με το πλέον minimal design


Istoria Hotel, Σαντορίνη

Προκειμένου να είναι, εκτός από λειτουργική, και όμορφη, μια πινακίδα σήμανσης ξενοδοχείου δεν χρειάζεται να είναι περίπλοκη ή πολυσύνθετη. Παρόλο που η τάση του minimal design στους χώρους δεν είναι πια τόσο δημοφιλής, η απλότητα, σε ορισμένες περιπτώσεις, εξακολουθεί να λειτουργεί θετικά και να εξυπηρετεί τους εκάστοτε σκοπούς με τον βέλτιστο τρόπο.


Μια πινακίδα με πολλά γράμματα, χρώματα, σχέδια και σύμβολα, μπορεί να είναι εντυπωσιακή στο μάτι και να κερδίζει τις εντυπώσεις, ωστόσο πολλές φορές μπορεί να ‘κουράσει’ τον επισκέπτη που αναζητά μια εύκολη πληροφορία ή, ακόμα χειρότερα, να αποτύχει να περάσει το μήνυμα που θέλει. Ανάλογα με το concept και την αισθητική του καταλύματος, ο interior designer θα πρέπει να σχεδιάσει τις πλέον αποτελεσματικές πινακίδες, που θα είναι ταυτόχρονα όμορφες και λειτουργικές.


‣ Hotel Case: Istoria Hotel, Σαντορίνη

Istoria Hotel, Σαντορίνη

Συμβαδίζοντας πλήρως με την γενικότερη αισθητική του, το Istoria Hotel Santorini επέλεξε να χρησιμοποιήσει ένα σκούρο γκρι φόντο στις σημάνσεις του, προβάλλοντας και τονίζοντας τα μηνύματα που θέλει με ευανάγνωστες, λευκές γραμματοσειρές. Η συγκεκριμένη επιλογή, είναι, ασφαλώς, εναρμονισμένη με το συνολικό design concept του καταλύματος και μοιάζει να αποτελεί στοιχείο διακόσμησης, επιτελώντας ταυτόχρονα τον πιο σημαντικό σκοπό της, που είναι η πληροφόρηση και η καθοδήγηση του πελάτη στους χώρους του ξενοδοχείου.


Η σημασία των σημάνσεων σε ξενοδοχεία με ιδιαίτερη χωροταξία και δόμηση


Cliff Side Suites, Σαντορίνη

Σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, ιδιαίτερα σε μικρότερα νησιά ή ορεινές περιοχές, τα καταλύματα αναπτύσσονται με βάση την χωροταξία που επιβάλλει το σημείο στο οποίο βρίσκονται, και με τους χώρους τους να ακολουθούν συχνά την φυσική κλίση του εδάφους. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η σωστή σήμανση δεν είναι απλά απαραίτητη, αλλά θα πρέπει να είναι και αρκετά πιο πυκνή, εξετάζοντας όλες τις πιθανές διαδρομές που μπορεί να ακολουθήσει ο ταξιδιώτης.


Παράλληλα, καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις οι σημάνσεις σε αυτού του τύπου τα καταλύματα τοποθετούνται σε εξωτερικούς χώρους, θα πρέπει να γίνεται ειδική μελέτη ώστε οι γραμματοσειρές και τα μηνύματά τους να είναι ευανάγνωστα την μέρα σε συνθήκες έντονης ηλιοφάνειας, ενώ για το βράδυ θα πρέπει να προβλεφθούν έξυπνες μέθοδοι φωτισμού, οι οποίες, βέβαια, δεν παραβιάζουν την γενικότερη αισθητική του προορισμού και δεν ενοχλούν τους επισκέπτες του προορισμού.


‣ Hotel Case: Cliff Side Suites, Σαντορίνη

Ένα παράδειγμα προορισμού με ξενοδοχεία που είναι υποχρεωμένα να ακολουθούν το φυσικό τοπίο, αποτελεί, ασφαλώς, η Σαντορίνη. Εδώ, το Cliff Side Suites στο Φηροστεφάνι, κατάφερε να εντάξει αρμονικά τις σημάνσεις του μέσα στο ευρύτερο περιβάλλον, δείχνοντας τον δρόμο στους ταξιδιώτες που προσπαθούν να το προσεγγίσουν μέσα από τα στενά του χωριού. Αξιοποιώντας το λαμπερό λευκό των τοίχων του καταλύματος, αλλά και αξιολογώντας το γεγονός ότι τα κτήρια έχουν ως επί το πλείστον ανώμαλες επιφάνειες, οι σημάνσεις αποτελούνται από μεμονωμένα μαύρα γράμματα, τα οποία τοποθετούνται απευθείας επάνω στην επιφάνεια του τοίχου.


Η εξωτερική σήμανση στην πρόσοψη του ξενοδοχείου, σηματοδοτεί το ‘κατώφλι’ του καταλύματος


Euphoria Resort, Χανιά

Η κεντρική πινακίδα σήμανσης του ξενοδοχείου, τοποθετημένη (συνήθως) στην πρόσοψη του κτηρίου ή του resort, θεωρείται από τις σημαντικότερες, όχι μόνο γιατί κάνει το κατάλυμα εύκολα εντοπίσιμο από τον δρόμο, αλλά και γιατί σημαίνει την κεντρική του είσοδο, ‘υποδεχόμενη’ τους ταξιδιώτες που μόλις έφτασαν και προκαλώντας τα πρώτα — θετικά — συναισθήματά τους.


Παράλληλα, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι εκτός από την σήμανση στην πρόσοψη αλλά και στους χώρους εντός του καταλύματος, απαραίτητη είναι και η τοποθέτηση πινακίδων και σημάνσεων και εξωτερικά, που θα υποδηλώνουν το σημείο εισόδου του ξενοδοχείου — ειδικά σε ξενοδοχεία που δεν είναι άμεσα ορατά ή εφαπτόμενα με τον δρόμο. Εάν, μάλιστα, το ξενοδοχείο βρίσκεται σε κάποια απομακρυσμένη ή απομονωμένη περιοχή, είναι απαραίτητο να τοποθετηθούν κατευθυντήριες σημάνσεις και κατά μήκος της διαδρομής προς το κατάλυμα (πάντοτε, βέβαια, με την σχετική άδεια του εκάστοτε δήμου).


‣ Hotel Case: Euphoria Resort, Χανιά

Euphoria Resort, Χανιά

Το Euphoria Resort είναι ένα μεγάλο resort στο Κολυμβάρι Χανίων, η κεντρική σήμανση του οποίου εφάπτεται με τον κεντρικό δρόμο. Αξιοποιώντας το ιδιαίτερα χαρακτηριστικό λογότυπό του, το ξενοδοχείο καταφέρνει να γίνει άμεσα εντοπίσιμο από τους ταξιδιώτες που προσπαθούν να το προσεγγίσουν, ακόμα και από μεγάλη απόσταση.



Επίλογος

Μέσα από τα πέντε παραδείγματα ξενοδοχείων που αναλύσαμε, γίνεται σαφές ότι η σωστή μελέτη σήμανσης είναι απολύτως απαραίτητη για κάθε σύγχρονο κατάλυμα, ανεξάρτητα από το μέγεθός του ή το σημείο στο οποίο βρίσκεται. Ακόμα και για τις πιο προφανείς εφαρμογές της σήμανσης, όπως οι πινακίδες στον δρόμο ή οι κατευθυντήριες σημάνσεις για τα δωμάτια του ξενοδοχείου, ο σωστός σχεδιασμός και η προδιαγραφή εξασφαλίζουν ένα αποτέλεσμα που είναι πλήρως εναρμονισμένο με το hotel concept, το design, αλλά και την γενικότερη αισθητική του ξενοδοχείου.

Για μια εξειδικευμένη μελέτη σήμανσης για το ξενοδοχείο σας, μπορείτε να δείτε τις σχετικές υπηρεσίες της εταιρείας bratti εδώ, ή να επικοινωνήσετε απευθείας με έναν εκπρόσωπό μας στο info@bratti.eu ή συμπληρώνοντας την φόρμα επικοινωνίας.

Το άρθρο για τις ιδέες σήμανσης ξενοδοχείου, αναπτύχθηκε από την Hotelier Academy σε συνεργασία με την εταιρεία bratti.



bratti_hotels_white.png

Βίκτωρος Ουγκώ 8

Βάρη, Αθήνα​

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White LinkedIn Icon

+30 210 9656500

+30 210 8974496

info@bratti.eu

© 2019 | Website specification: Destsetters

bratti_button.png